Dopravní hřiště – návrhy, řešení

Zde vložené situace jsou mnohdy náznakem – vodítkem pro investora na využití dostupného prostoru. Některá řešení byla realizována, další odložena nebo upravena. Jako příklad může sloužit Hodonín, kde od jasného záměru, dopracovaného do územního rozhodnutí, byly v průběhu několika let nově zahájeny práce v různých lokalitch města, bez jasného výsledku. Jako projektant, mající dost zkušeností s projektováním dopravních hřišť, mohu mít výrazně odlišný názor od investora. Hřiště by mělo být v první řadě přehledné, kompaktní, snadno dostupné a zejména s vhodnými výškovými parametry. Na dopravním hřišti velkých rozměrů, s malou „dopravní problematikou“ děti spíše na kole jezdí – unaví se. Ve velkém převýšení mají problémy s rovnováhou, samotnou jízdou – nesoustředí se na podstatu – výuku. Na hřištích se vzrostlou zelení uvnitř ploch není přehled o dětech, těžko se hodnotí například při soutěžích nedostatky. Pokud je u dopravního hřiště i hřiště s herním vybavením, děti jsou rozptylovány.

 

Rudná MŠ Beroun Brno - Starý Lískovec Brno - Židenice Hodonín var Hodonín var v leteckém Hodonín velké Hodonín Horní Počáply Hořovice Hostivice Jihlava Strážek Kaplice Karlovy Vary Kostelní Lhota Kralupy nad Vltavou Libčice nad Vltavou Liblice Milovice Mladá Boleslav SDZ Mladá Boleslav Most Autodrom Praha 6 úprava SDZ Praha 11 - Pošepného náměstí DZ Praha Jánošíkova SDZ Roudnice Vědomice návrh v let