Zde vložené situace jsou mnohdy náznakem – vodítkem pro investora na využití dostupného prostoru. Některá řešení byla realizována, další odložena nebo upravena. Jako příklad může sloužit Hodonín, kde od jasného záměru, dopracovaného do územního rozhodnutí, byly v průběhu několika let nově zahájeny práce v různých lokalitch města, bez jasného výsledku. Jako projektant, mající dost zkušeností s projektováním dopravních hřišť, mohu mít výrazně odlišný názor od investora. Hřiště by mělo být v první řadě přehledné, kompaktní, snadno dostupné a zejména s vhodnými výškovými parametry. Na dopravním hřišti velkých rozměrů, s malou „dopravní problematikou“ děti spíše na kole jezdí – unaví se. Ve velkém převýšení mají problémy s rovnováhou, samotnou jízdou – nesoustředí se na podstatu – výuku. Na hřištích se vzrostlou zelení uvnitř ploch není přehled o dětech, těžko se hodnotí například při soutěžích nedostatky. Pokud je u dopravního hřiště i hřiště s herním vybavením, děti jsou rozptylovány.